28. lipnja 2022.

Kutjevački.hr

INFORMATIVNI PORTAL GRADA KUTJEVA

Najmanji broj oboljelih od 20.ožujka – živite zdravo i budite zdravi!

Ažurirani su podaci za protekla 24 sata, a lijepe vijesti stižu kroz statističke podatke koji kažu da je ovo bio dan s najmanje zaraženih osoba na prostoru RH (39) još tamo od 20.ožujka kada su evidentirana samo 23 slučaja. U našoj županiji nema novih slučajeva, a nema niti novih slučajeva preminulih zbog posljedica zaraze koronavirusom u čitavoj RH.

Nadamo se da Veliki tjedan i lijepo proljetno vrijeme koje definitivno mami ljude van iz svojih domova neće ostaviti traga i uzrokovati širenje zaraze. To ćemo tek vidjeti kroz 14 dana, a bliži se i rok od 19.travnja koji je od Stožera određen kao zadnji dan mjera koje nas u mnogočemu sputavaju pa se optimistično nadamo da ćemo nakon toga datuma dobiti više zraka.

Naravno da to prije svega ovisi o nama samima i o ovim brojkama, a do tada se i dalje držite mjera i pokušajte živjeti zdravo i hraniti se zdravo jer je u cijeloj ovoj priči iznimno bitan naš imunitet kojega ćemo ojačati i sačuvati jedino pravilnom, kvalitetnom i ciljanom prehranom.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo preporuča kako si osigurati dovoljnu količinu hranjivih tvari, vitamina i minerala u kućnim uvjetima. Ne zaboravite na raznolikost u prehrani u kućnim uvjetima. Raznolikost ćemo postići kombinacijom svježih, smrznutih, suhih i konzerviranih namirnica.
Voće i povrće
Prema preporuci Svjetske zdravstvene organizacije dnevno je potrebno unijeti najmanje 400 g voća i povrća, odnosno pet porcija. Dobar izbor voća su agrumi poput naranče, klementine i grejpa, kao i banane i jabuke, koje se mogu izrezati na manje komade i zamrznuti za kasniju konzumaciju ili dodati u smoothie. Povrće koje se ne kvari brzo je korjenasto povrće poput mrkve, peršina, cikle i repe te povrće poput kupusa, brokule i cvjetače. Češnjak, đumbir i luk dobro je imati uvijek imati u zalihama jer daju aromu, bogatiji okus i hranjivost obroku.

Prije korištenja režnjeve češnjaka nasjeckajte ili pritisnite i ostavite stajati najmanje 5, a najbolje 10 minuta. Toliko je vremena potrebno da se sintetizira ljekoviti spoj alicin. Nakon što je češnjak odstajao pripremajte ga 5-15 minuta na niskoj ili srednjoj temperaturi kako bi sačuvali hranjive tvari.

Plin etilen koji neki plodovi voća i povrća emitiraju, može ubrzati proces zrenja drugog voća i povrća. Jabuke, kruške, marelice, grožđe i rajčice ispuštaju puno etilena pa se preporučuje držati ih podalje od kupina, jagoda, mrkve, cvjetače te kelja, kupusa i drugog lisnatog povrće. Ako jabuke ili kruške držimo u hladnjaku onda ih treba držati na donjim policama jer je etilen teži od zraka i zadržat će se dolje.

Smrznuto voće i povrće
Sve smrznuto voće odličan je izbor. Još uvijek sadrže visoku razinu vlakana i vitamina, a ponekad su i povoljniji od svježe opcije. Smrznuto voće može se nakon odmrzavanja dodati u sokove, smoothieje i razne kaše ili dodati u jogurt. Smrznuto povrće je hranjivo, brzo za pripremu i može pomoći u postizanju preporučene dnevne količine povrća.

Pogledajte sve preporuke kako živjeti zdravo kod kuće ovdje.