6. listopada 2024.

Kutjevački.hr

INFORMATIVNI PORTAL GRADA KUTJEVA

Medni dan obilježen i u našoj školi (FOTOGALERIJA)

Treću godinu za redom obilježen je Medni dan u OŠ Zdenka Turkovića. Medni dan se obilježava 7. prosinca na dan sv. Ambrozija, zaštitnika pčela i medara. Obilježavanje tog dana za cilj ima podizanje razine znanja o važnosti meda kao sastavnog dijela pravilne i nutritivno povoljnije prehrane, educiranje učenika prvih razreda osnovnih škola i njihovih roditelja o važnosti pčelarstva za sveukupnu poljoprivrednu proizvodnju i biološku raznolikost te promociju meda lokalnih proizvođača.

Svi učenici 1. razreda su dobili promotivni paket koji čine: teglica meda pakirana u staklenku za med lokalnog proizvođača i edukativnu slikovnicu “Pčelica Jelica i medo Edo”. Učiteljice i učitelji su se potrudili prezentirati učenicima pozitivne učinke korištenja meda za zdravlje, te važnost meda u kulturi i prehrani na način da su upoznali učenike s procesom nastajanja meda, njegovog čuvanja i skladištenja. Medni dan su dodatno “začinili” konzumiranjem meda mazanjem na kruh i kuhanjem čaja s medom za vrijeme trajanja velikog odmora…

Učenici u PŠ Kula su sa svojom učiteljicom Anom Vidmar imali integrirani dan. Po dolasku u školu poslušali su pjesmicu Bumbari i pčele. Nakon toga su na satu hrvatskog jezika složili slagalice (pčelica i medo) i najavili čitanje edukativne slikovnice Katarine Halužan ,,Pčelica Jelica i Edo medo. Nakon razgovora o slikovnici i zapisivanja plana ploče, riješili su kratku križaljku vezanu uz spomenutu slikovnicu.

Sat matematike protekao je u natjecateljskom duhu. Učenici su bili podijeljeni u dvije grupe i rješavali zadatke riječima vezane uz ,,Medni dan”. Svaka grupa osmislila si je ime koje su zapisali na ploču iznad košnice (pčelice Srećice i pčelice Medice). Zadatak učenika bio je da u zadanom vremenu točno riješe što više zadataka. Nakon svakog točno riješenog zadatka, lijepili su pčelicu u svoju košnicu. Ona grupa koja je u zadanom vremenu riješila više točnih zadataka, a samim time i smjestila više pčelica u svoju košnicu, bila je pobjednik.

Budući da im je na satu matematike bilo jako zanimljivo natjecati se, odlučili su u natjecateljskom duhu nastaviti i sat tjelesne i zdravstvene kulture. Nakon općepripremnih vježbi, uslijedio je poligon prepreka. Prije svake prepreke morali su točno odgovoriti na zadano pitanje, a koje je bilo vezano uz slikovnicu pročitanu na satu hrvatskog jezika. Ako je odgovor bio točan, mogli su nastaviti svladavati ostale prepreke, a ako nisu točno odgovorili na zadano pitanje, trebali su napraviti deset čučnjeva, a zatim nastaviti. Zadatak je bio da u što kraćem vremenu odgovore na pitanja, prijeđu zadanu prepreku i stignu do cilja. Pobjednik je bio onaj tko je to učinio u najkraćem vremenu.

Sljedeća aktivnost bila je gađanje u cilj s različitih udaljenosti. Na zidu su bile nalijepljene slike različitih otrova kojima ljudi prskaju svoje njive, voćnjake i time ugrožavaju sve kukce, pa tako i pčele. Zadatak učenika je bio lopticom pogoditi sličicu otrova i spasiti pčelice. Onaj učenik koji je najviše puta pogodio sličicu otrova, pobijedio je i spasio pčelice. Boravak u školi završili su zasluženim čajem zaslađenim ukusnim i zdravim medom hrvatskih pčelinjaka.

Tekst: Ana Vidmar, prof. i Josip Mažar, prof.

Fotografije će ipak reći puno više od riječi