Treću godinu za redom obilježen je Medni dan u OŠ Zdenka Turkovića. Medni dan se obilježava 7. prosinca na dan sv. Ambrozija, zaštitnika pčela i medara. Obilježavanje tog dana za cilj ima podizanje razine znanja o važnosti meda kao sastavnog dijela pravilne i nutritivno povoljnije prehrane, educiranje učenika prvih razreda osnovnih škola i njihovih roditelja o važnosti pčelarstva za sveukupnu poljoprivrednu proizvodnju i biološku raznolikost te promociju meda lokalnih proizvođača.
Svi učenici 1. razreda su dobili promotivni paket koji čine: teglica meda pakirana u staklenku za med lokalnog proizvođača i edukativnu slikovnicu “Pčelica Jelica i medo Edo”. Učiteljice i učitelji su se potrudili prezentirati učenicima pozitivne učinke korištenja meda za zdravlje, te važnost meda u kulturi i prehrani na način da su upoznali učenike s procesom nastajanja meda, njegovog čuvanja i skladištenja. Medni dan su dodatno “začinili” konzumiranjem meda mazanjem na kruh i kuhanjem čaja s medom za vrijeme trajanja velikog odmora…
Učenici u PŠ Kula su sa svojom učiteljicom Anom Vidmar imali integrirani dan. Po dolasku u školu poslušali su pjesmicu Bumbari i pčele. Nakon toga su na satu hrvatskog jezika složili slagalice (pčelica i medo) i najavili čitanje edukativne slikovnice Katarine Halužan ,,Pčelica Jelica i Edo medo. Nakon razgovora o slikovnici i zapisivanja plana ploče, riješili su kratku križaljku vezanu uz spomenutu slikovnicu.
Sat matematike protekao je u natjecateljskom duhu. Učenici su bili podijeljeni u dvije grupe i rješavali zadatke riječima vezane uz ,,Medni dan”. Svaka grupa osmislila si je ime koje su zapisali na ploču iznad košnice (pčelice Srećice i pčelice Medice). Zadatak učenika bio je da u zadanom vremenu točno riješe što više zadataka. Nakon svakog točno riješenog zadatka, lijepili su pčelicu u svoju košnicu. Ona grupa koja je u zadanom vremenu riješila više točnih zadataka, a samim time i smjestila više pčelica u svoju košnicu, bila je pobjednik.
Budući da im je na satu matematike bilo jako zanimljivo natjecati se, odlučili su u natjecateljskom duhu nastaviti i sat tjelesne i zdravstvene kulture. Nakon općepripremnih vježbi, uslijedio je poligon prepreka. Prije svake prepreke morali su točno odgovoriti na zadano pitanje, a koje je bilo vezano uz slikovnicu pročitanu na satu hrvatskog jezika. Ako je odgovor bio točan, mogli su nastaviti svladavati ostale prepreke, a ako nisu točno odgovorili na zadano pitanje, trebali su napraviti deset čučnjeva, a zatim nastaviti. Zadatak je bio da u što kraćem vremenu odgovore na pitanja, prijeđu zadanu prepreku i stignu do cilja. Pobjednik je bio onaj tko je to učinio u najkraćem vremenu.
Sljedeća aktivnost bila je gađanje u cilj s različitih udaljenosti. Na zidu su bile nalijepljene slike različitih otrova kojima ljudi prskaju svoje njive, voćnjake i time ugrožavaju sve kukce, pa tako i pčele. Zadatak učenika je bio lopticom pogoditi sličicu otrova i spasiti pčelice. Onaj učenik koji je najviše puta pogodio sličicu otrova, pobijedio je i spasio pčelice. Boravak u školi završili su zasluženim čajem zaslađenim ukusnim i zdravim medom hrvatskih pčelinjaka.
Tekst: Ana Vidmar, prof. i Josip Mažar, prof.
Fotografije će ipak reći puno više od riječi
Više priča
DVD Vetovo organizira radionice za djecu
Mali princ osigurao sredstva za provedbu projekta KOMUNIKACIJA JE IN
Odobrena tri projekta prekogranične suradnje ukupne vrijednosti 80 tisuća eura