22. prosinca 2024.

Kutjevački.hr

INFORMATIVNI PORTAL GRADA KUTJEVA

Obavijest građanima Grada Kutjeva kako postupati u slučaju smrtnog slučaja u obitelji

Komunalno društvo Kutjevo započelo je 1.9.2019. godine upis korisnika grobnih mjesta na svim grobljima sa područja Grada Kutjeva (Bektež, Bjeliševac, Ciglenik, Ferovac, Grabarje, Gradište, Hrnjevac, Kula, Kutjevo, Lukač, Mitrovac, Poreč, Šumanovci, Tominovac, Venje i Vetovo).

Ovom prilikom obavještavaju se svi građani s područja Grada Kutjeva na koji način postupati u slučaju smrtnog slučaja u obitelji.  Prvenstveno, potrebno je upisati postojeća grobna mjesta na gore navedenim grobljima i svi građani koji to nisu učinili pozivaju se da to učine ODMAH kako ne bi bili prisiljeni primjenjivati odredbe Zakona o grobljima i to svakog radnog dana od 7 – 15 h, Komunalno društvo Kutjevo, R. Hrvatske 74, Kutjevo; tel: 034-211-189; E-mail: zeljka.antunovic.kutjevo@gmail.com; i  imatijevi2@gmail.com.;

Postupak prilikom smrtnog slučaja u obitelji:

Ukoliko se dogodi smrtni slučaj u obitelji potrebno je javiti se Komunalnom društvu Kutjevo / Upravi groblja radi utvrđivanja grobnog mjesta za pokop preminuloga. Ukoliko obitelj ima upisano grobno mjesto mora dobiti dozvolu/potvrdu da ima grobno mjesto koju predaje pogrebnom poduzeću, a bez koje se ne može izvršiti ukop (obitelj sama izabire pogrebno poduzeće). Ukoliko obitelj nema utvrđeno grobno mjesto tada naziva upravu groblja i djelatnici izlaze na groblje i utvrđuju slobodno grobno mjesto prilikom čega se izdaje potvrda o grobnom mjestu/dozvola za ukop  i Rješenje o  godišnjoj grobnoj naknadi.

Po dobivanju poziva za ostavinsku raspravu, obitelj preminule osobe. a koja je upisana kao korisnik grobnog mjesta, mora obvezno doći u upravu groblja po potvrdu o grobnom mjestu za ostavinsku raspravu.

Nakon provedenog postupka ostavinske rasprave sve fizičke osobe (nasljednici) dužni su u roku od 30 dana dostaviti upravi groblja kopiju rješenja o ostavinskoj raspravi vezanoj za nasljeđivanje grobnog mjesta. Na temelju istog uprava groblja obavlja izmjenu vlasnika grobnog mjesta (pokojnika) te izdaje novo rješenje o novom korisniku grobnog mjesta. (čl.8. Odluke o Općim uvjetima korištenja grobljanskih usluga)

Svi korisnici grobnih mjesta koji na svojim upisanim grobnim mjestima žele izgraditi i/ili urediti, adaptirati grobnice potrebno je podnijeti zahtjev za izvođenje radova na grobnim mjestima upravi groblja. Na temelju zahtjeva fizičkih osoba odobrenje za izvođenje radova na grobljima izdaje uprava groblja, a fizička osoba samostalno dogovara izvođenje radova s klesarima koja imaju registriranu djelatnost za radove na groblju.

Na temelju Zakona o grobljima Uprava groblja zakonski je dužna  voditi grobljanske knjige – grobni očevidnik, registar umrlih osoba, katastar svih groblja, očevidnik o umrloj osobi. Kako bi se sve knjige uredno, zakonski i na vrijeme vodile,  pozivaju se građani za postupanje po gore navedenoj obavijesti.

Sve ove navedene postupke i radnje korisnici su dužni odraditi prema napucima, a protivno tome uprava groblja će primjenjivati odredbe Zakona o grobljima i sve druge važeće zakonske propise.