20. travnja 2024.

Kutjevački.hr

INFORMATIVNI PORTAL GRADA KUTJEVA

Ivan Mitrović: „Najveći uspjeh naše vinarije je što površinu od sedam i pol hektara vinograda obrađujemo sami“


Naš sugovornik Ivan, jedan je od mladih kutjevačkih vinara, a vinska priča obitelji Mitrović krenula je 1991. godine kada su Ivanovi roditelji kupili hektar i pol vinograda u Venju. Ispočetka su bili kooperanti Kutjeva d.d., ali nakon sedam godina odlučuj se na kupnju vlastitih cisterni i proizvodnju vlastitog vina.

– Nakon toga smo svake godine povećavali kapacitete i 2002. godine otvorili svoj OPG koji traje i dan danas. To je obiteljski posao u kojemu smo roditelji i ja, otac Antun i majka Mira. Trenutno proizvodimo oko 50 tisuća litara vina, od sortimenta imamo graševinu, merlot, pinot sivi, chardonnay, traminac i muškat ottonel – priča Ivan, dodavši da danas imaju sedam i pol hektara vinograda u Venju, Hrnjevcu i Podgorju.

Gdje se sve mogu pronaći vaša vina?

– U restoranima i kafićima. Ne prodajemo u trgovačkim centrima. Web stranica će uskoro biti u izradi pa će se i tamo moći naručiti vina iz naše vinarije. Na moru smo u Dubrovniku, Biogradu i Zadru. Do suradnje najčešće dođe putem preporuka. Nedavno smo u Biograd odvezli jednu turu vina, a s čovjekom nikada prije nismo poslovali, probao je vino i odmah mu se svidjelo i naručio je. Kada netko proba i kada mu se svidi često preporuči drugima koji imaju svoje kafiće ili restorane i tako najčešće dođe do suradnje – komentira mladi vinar.

Osim toga, ova obitelj nerijetko vino prodaje i s kućnog praga, ljudi dođu na preporučeno, a tko dođe, taj se i vrati. No, Ivan ne krije da je najveći izazov za male vinarije konkurencija stranih vina koja su lošije kvalitete, a cjenovno dostupnija.

U planu je izgradnja kušaonice za 50 ljudi

Obitelj Mitrović trudi se ponuditi najviše i najbolje što mogu, stoga ni ne čudi da se na njihovom imanju znaju pronaći razni posjetitelji i ljubitelji vinske kapljice. Osim kušanja vina, posjetitelji mogu uživati i u domaćim delicijama.

– Sve zavisi od dogovora, nekada im pripremimo kuhana i pečena jela, a nekada su to samo hladni naresci. No, problem je što veće grupe nemamo gdje smjestiti. Upravo zbog toga imamo u planu izgraditi kušaonicu do 50 ljudi koja će uvelike podići kvalitetu naše usluge, a nadamo se i privući neke nove posjetitelje – priča naš sugovornik o budućim planovima.

Ovo ljeto naš je kraj pogodila tuča. Da li se odrazila i na vaše vinograde?

– Štetu od tuče smo imali i to oko 60%, ali mislim da će kvaliteta biti dobra, da će doći do izražaja, nije ostalo puno, ali ovo što je ostalo bit će kvalitetno – ističe Ivan.

Koji je najveći uspjeh vaše vinarije?

– Površinu od sedam i pol hektara vinograda sami obrađujemo, samo platimo ljude za berbu, a ostalo sve odradimo obiteljski. Radovi u vinogradi jako su teški i zahtjevni, ima ih jako puno. Vinograd traži slugu, a ne gospodara. U vinogradu se doslovno mora biti svaki dan – komentira Ivan težinu bavljenja s vinogradarstvom i vinarstvom.

Sommelierstvo – kultura ispijanja i posluživanja vina i hrane

Bavljenje vinarstvom podrazumijeva poznavanje vina, ali i hrane, stoga ni ne čudi da se naš sugovornik nedavno odlučio na pohađanje sommelierskog tečaja kojega je uspješno završio i dobio titulu sommeliera prvoga stupnja.

– To je prvi i najjednostavniji stupanj, ali od njega se kreće i dalje se nadograđuje drugim i trećim stupnjem koji su uvelike zahtjevniji. Prvi stupanj obuhvaća sortiment grožđa i vina iz Hrvatske, drugi stupanj obuhvaća Europu, a treći cijeli svijet. To je kultura ispijanja i posluživanja vina i hrane, sljubljivanje vina s razno raznim jelima. Moram priznati da je sada moja percepcija vina puno drugačija, obraćam pozornost na neke stvari na koje do sada nisam, ali i ljudi te drugačije doživljavaju na sajmovima – priča Ivan za kutjevački.hr.

Sajmovi – važni za poslovanje vinarija

Bavljenje vinarstvom podrazumijeva i posjećivanje sajmova i prezentaciju vlastitih proizvoda na istima, a nerijetko upravo sudjelovanje na istima rezultira raznim suradnjama.

– Posjećujemo sajmove, najviše smo u Zagrebu i Osijeku. Sajmovi funkcioniraju na način da svatko ima svoj štand na kojemu izloži svoje proizvode. Imamo određeni vremenski period kada možemo dovesti poslovne partnere i kupce, a onda dolaze sommelieri i chefovi. Dolaze i distribucijske kuće, no oni traže vino ispod cijene što se malim vinarima često ne isplati – komentira Ivan.

Budućnost vinarstva u Hrvatskoj?

– Vinarstvo je grana od koje će se u budućnosti moći jako dobro živjeti, ali koja zahtjeva i jako puno rada, odricanja i ulaganja. Tražit će sve više ulaganju sebe, ali i u tehnologiju – zaključuje Ivan za kutjevački.hr.

Kontakt podatke možete pronaći na: Vinarija Mitrović.