22. studenoga 2024.

Kutjevački.hr

INFORMATIVNI PORTAL GRADA KUTJEVA

Četiri nove Odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske

Značajan pad oboljelih kao i prestizanje broja osoba koje su ozdravile onaj trenutno zaraženih donio je i najavljene odluke. Naime Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske je donio četiri Odluke radi izvršenja mjera koje su planirane za prvu fazu, a koje će se primjenjivati od 27. travnja.

Pročitajte da ne bismo došli u neugodnu situaciju pa i onu kažnjivu, a mi ćemo uredno donositi i preporuke koje daje HZJZ kako se ponašati u novim situacijama ublaženih mjera. Tako odmah donosimo preporuku za rad knjižnica i antikvarijata, a pri dnu članka su i linkovi na nove Odluke.

Dopušta se posudba knjiga bez korištenja čitaonice.

Radi sprečavanja širenja infekcije u prostorijama knjižnica i antikvarijata, potrebno je osigurati fizički razmak među strankama te između stranaka i djelatnika. Potrebno je također omogućiti dezinfekciju ruku strankama na ulasku u objekt te smanjiti bliski kontakt djelatnika koji rade u odvojenim smjenama.

Nakon vraćanja posuđene knjige u knjižnicu potrebno je knjigu prebrisati dezificijensom (dezificijens se nanese na papirnati jednokratni ručnik i knjiga se prebriše) prije odlaganja na policu. Potom djelatnik opere ruke toplom vodom i sapunom te utrlja dezinficijens. Kod izdavanja knjige djelatnik uputi stranku da ne prelistava knjigu. Knjige koje bi se zbog čestog nanošenja dezinficijensa mogle oštetiti poželjno je omotati u plastični omot. Kod razgledavanja antikviteta stranku se uputi da što manje dodiruje izložene predmete.

Radi smanjenja fizičkog kontakta potrebno je:

1.           Ograničiti broj stranaka koji istovremeno borave u objektu

15 posjetitelja na 100 m² neto. Maksimalni broj stranaka koje mogu istovremeno boraviti u objektu ovisi o neto površini objekta (površina koja je predviđena za kretanje stranaka, tj. Bruto površina objekta umanjena za površinu koju zauzimaju namještaj i ostala oprema postavljeni u objektu). Najveći broj stranaka koji može istovremeno boraviti u objektu odgovara neto površini u četvornim metrima podijeljenoj sa 7. Ako je teško odrediti neto površinu, može se najveći broj stranaka koji istovremeno smiju boraviti u objektu izračunati tako da se bruto površina podijeli s 10.
Nakon što u objekt uđe maksimalno dozvoljen broj stranaka, daljnji ulasci mogući su tek kad jedna od stranaka iziđe, tj. na jednu stranku koja iziđe, jedna smije ući.

2.           Osigurati zaštitne maske i fizičku distancu za sve osoblje koje dolazi u kontakt licem u lice sa strankama

Maksimalna zaštita posjetitelja i djelatnika. Prilikom interakcije sa strankom osoblje treba koristiti zaštitnu masku koja prekriva nos i usta. Treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će redovito dezinficirati ruke. Ako je moguće, potrebno je prostorno osigurati razmak od minimalno dva metra između djelatnika i stranke prilikom međusobne komunikacije. Ako je moguće, poželjno je ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu komunikacije, koja će fizički odvojiti djelatnika od stranke. Treba također poticati beskontaktno plaćanje kreditnim karticama.

 

Osigurati minimalni kontakt između djelatnika koji rade u različitim smjenama
Dvosmjenski rad. Ako je moguće, treba organizirati rad dvokratno, na način da između prve i druge bude barem sat vremena razmaka, koji će se iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju površina tijekom rutinskog čišćenja. Površine se dezinficiraju prebrisavanjem dezinficijensom na bazi alkohola.
3.           Osigurati dezinfekcijsko sredstvo za ruke stranaka i obavijesti za stranke te kontinuirano provoditi dezinfekciju površina koje se često diraju
Dezinfekcija prostora. Na ulazu u objekt strankama treba biti dostupan dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno dva metra među strankama te između stranaka i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima te sve površine za koje se uoči da ih stranke često dodiruju (primjerice računalni terminali, dodirni zasloni, pribor za pisanje itd.) trebaju se kontinuirano prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola.

4.           Osigurati nadzor nad zdravstvenim stanjem osoblja

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Osoblje treba prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje  znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine ili hitnoj medicinskoj službi u slučajevima kad je izravno ugrožen život ili teško narušeno zdravlje.
Nove Odluke:

1. Odluka o radnom vremenu i načinu rada djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja epidemije koronavirusa
2. Odluka o nužnim mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja za vrijeme trajanja epidemije koronavirusa
3. Odluka o odvijanju i načinu organizacije javnog prometa za vrijeme trajanja epidemije koronavirusa
4.  Odluka o dopunama Odluke o posebnom načinu rada tržnice za vrijeme trajanja epidemije koronavirusa

Foto Facebook