Vina obitelji Tandara garantiraju osvajanje nepaca i srca svih onih koji ih kušaju. Iz godine u godinu ova vrijedna obitelj proizvodi profinjena i prepoznatljiva vina koja se snažno integriraju u suživot kušatelja.
Vina plasiraju na hrvatsko, ali i strano tržište
Obitelj Tandara oduvijek je slijedila vlastiti instinkt i dugu tradiciju kutjevačkog kraja što ih je dovelo do vrlo profinjenih i prepoznatljivih vina koja lako osvajaju nepca svakog kušatelja. Najzaslužniji za to, uz sommelierku i vlasnicu Zoricu, su kćer Marijana koja je također vlasnica sa završenim hotelijersko-turistički smjerom, kćer Nikolina ujedno i magistrica vinarstva te Nikolinin suprug Ivan koji je zaslužan za većinu fizičkih radova u vinariji i na imanju.
2000. godine posadili su prve vinograde, a tri godine poslije proizveli su prvu vinsku kapljicu. Krenuli su s 10 tisuća litara godišnje proizvodnje. Danas na pet hektara vinograda godišnje proizvedu oko 40 tisuća litara, ovisno o godini. Najviše proizvode graševinu, a u ponudi je i rajnski rizling, rose te cuvee (merlot/cabarnet sauvignon). Vina plasiraju na cjelokupno hrvatsko tržište (ugostiteljski objekti diljem Slavonije, Istre i Dalmacije), Bosnu i Hercegovinu te Švicarsku.
Poviše imanja nalazi se impozantan objekt. Riječ je o vinskom podrumu koji je velikim dijelom ukopan u brdo. Opremljen je visokokvalitetnim inox bačvama i kompletnom opremom potrebnom za dobivanje visoke kakvoće vina.
Izazovna 2020. godina
Prošle godine kada je pandemija koronavirusa utjecala na poslovanje većine, niti obitelj Tandara nije ostala imuna na negativne trendove u poslovanju. Ugostitelji nisu radili, održavalo se znatno manje svečanosti koje su svedene na minimalan broj ljudi. Sve je rezultiralo slabijom potražnjom i potrošnjom vina.
Prije bismo sve prodali iz godine u godinu, sada prodaja ide teže, neizvjesnost je prisutna. No, uskladili smo se i s novonastalom situacijom te nam danas većina ljudi dolazi na kućni prag što se i nije pokazalo nužno lošim. Dapače, ono što će nam i u budućnosti biti cilj jest što više prakticirati takav način poslovanja jer su u tom slučaju troškovi minimalni
kazala je gospođa Zorica za kutjevački.hr.
Direktan kontakt s kupcima umjesto indirektnog
Obitelj Tandara ističe direktan kontakt s kupcima kao jednu od važnih komponenti poslovanja. Zbog indirektnosti internet trgovine (webshop) nastoje izbjeći takvu praksu jer kupac nema gotovo nikakav kontakt s proizvođačem. Većina njihove prodaje ide preko društvene mreže Facebook. Na taj način kupac vidi cjelokupni asortiman vinarije i po dogovoru dođe na kućni prag. Usput ima priliku kušati i ostale sorte te se upoznati s proizvodnjom i obitelji.
Tijekom ljetnih dana posjećuju sajmove, vlasnica Zorica aktivna je članica Udruge branitelja koja organizira sajmove u turističkim gradovima poput Splita, Zadra i Trogira na kojima često pronađe nove klijente među kojima nerijetko budu i sami ugostitelji.
Također, još jedan način reklame i prodaje je onaj putem zadovoljnih kupaca, odnosno usmenom predajom. Većina kupaca koji kušaju vina obitelji Tandara prepoznaju kvalitetu vinske kapljice koju rado dalje preporuče, a i sami ponovno pokucaju na vrata.
Gospođa Zorica ističe važnost prijateljskog odnosa s kupcima. On je temeljen na povjerenju pa im ne predstavlja problem pričekati s plaćanjem onda kada je to potrebno.
Žena vinarka
Žene su u ovoj obitelji glavne kreatorice i moderatorice vlastite vinske sudbine. Primjer su da vinska scena nije rezervirana samo za muški rod. Njihova jedinstvenost i prepoznatljivost te kvaliteta vinske kapljice dokazuje da žene mogu biti jednako uspješne kao i muškarci u „vinskom svijetu“.
To što sam žena ne predstavlja nikakve prepreke za bavljenje ovim poslom u kojem istinski uživam. Ne vidim ništa neobično da sa svojim kćerima vodim vinariju i nemam potrebu neprestano iznova dokazivati svoju vrijednost samo zato što sam žena. Svatko tko nas upozna i kuša naša vina prepozna trud i kvalitetu što je u konačnici najvažnije
ističe gospođa Zorica za kutjevački.hr.
Problem naplate i konkurencije stranih vina
Svaka medalja nosi dvije strane, a tako i put do poslovnog uspjeha ponekad prethodno rezultira i izazovima. Jedan od njih bila je naplata, indirektna suradnja s kupcima preko poslovnih putnika diljem Hrvatske rezultirala je ne plaćanjem računa. Obitelj Tandara odustala je od takvog načina suradnje. Danas se većina transakcija vezanih uz prodaju vina obavlja isključivo preko njih.
Kao još jedan od izazova gospođa Zorica ističe veliku konkurenciju stranih vina koja nisu kvalitete kao domaća, ali su cjenovno dostupnija. Na to se nadovezuje i slaba kontrola uvoznih vina koja preuzimaju tržište i s kojima naša vina ne mogu konkurirati cijenom zbog kvalitete. Kutjevačka vinarka smatra da je „probijanje“ na tržište jedan od najvećih izazova za sve vinare.
Rajnski rizling obitelji Tandara „uz bok“ izvrsnim hrvatskim vinima
Kao jedan od ciljeva svakog vinara godpođa Zorica ističe želju da se pronađe u „eliti“ vinara, odnosno u rangu s hrvatskim i svjetskim priznatim vinima. Kutjevačka vinarka tvrdi da svaki domaći vinar ima dobre predispozicije naći se u „eliti“ vinara jer Zlatna dolina nema loših vina. Dodaje da je za to potrebno puno vremena, snage i upornosti, ali da se svaki trud na kraju isplati. Tome obitelj Tandara svjedoči vlastitim primjerom budući da je njihov rajnski rizling „uz bok“ izvrsnim vinima iz Hrvatske u ponudi dubrovačkog restorana Orka poznatog kao „adresa za hedoniste“.
Budućnost vinarije orijentirana je na turizam
Vizija ove vinarske obitelji je omogućiti gostima upoznavanje s kutjevačkom baštinom, tradicijom, eno – gastronomijom, prirodnim ljepotama i kulturom. U budućnosti se nadaju praksi kakvu ima Baranja, odnosno da gosti ostaju na imanju nekoliko dana, a da boravak bude sadržajno popraćen. Da bi se to ostvarilo potrebna je međusobna suradnja s drugim vinarima, ali isto tako i s obrtima, udrugama i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima na području Grada kako bi gosti mogli doživjeti Kutjevo u punom smislu riječi.
Ostvarenju ove vizije zasigurno će pridonijeti i novi smještajni kapaciteti na imanju obitelji Tandara. Objekti su u procesu opremanja i sitnijih radova. U dva objekta bit će mogućnost boravka do desetak ljudi. Na raspolaganju će im osim gostoljubivih domaćina biti podrum, terasa s pogledom na kutjevački krajolik, vanjski roštilj i jacuzzi.
Kako bismo napredovali i rasli važni su prijateljski odnosi i međusobna suradnja. Nadam se da smo svi toga svjesni jer samo zajedničkim snagama možemo učiniti Kutjevo još boljom i poznatijom vinskom prijestolnicom
zaključuje gospođa Zorica za kutjevački.hr.
Kontakt podaci: https://www.kutjevo.hr/turizam/ugostiteljski-objekti/vinarije/tandara-obrt-za-vinarstvo-i-usluge/
Više priča
[FOTO] Naše Kutjevo nekada: Pogled u prošlost kroz stare razglednice
[FOTO] Bistro Superslav: Spoj tradicije, lokalnih okusa i gostoprimstva u srcu Kutjeva
[FOTO] Priča o PTO “Vera” Zvonimira Hruške: Predanost, skromnost i ljubav prema zemlji