Magistra farmacije i vlasnica Zdravstvene ustanove Ljekarne Perak, Željka Perak, uspješna je poslovna žena i već dugi niz godina brine o zdravlju svojih sugrađana. Gospođa Perak završila je Farmaceutsko-biokemijski fakultet te je 90-ih godina prošloga stoljeća počela raditi u Ljekarnama Požega, odnosno u bivšim državnim ljekarnama. Nakon nekoliko godina rada u Požegi, premještena je u Kutjevo kao voditeljica ljekarne. Za vrijeme privatizacije preuzima ljekarnu i do današnjeg dana uspješno posluje u svojoj struci. S vremenom stječe uvjete za otvaranje zdravstvene ustanove koju čine ljekarna u Kutjevu, Zdencima i Cerniku. Ljekarničku uslugu pruža 10 zdravstvenih djelatnika, pet magistara farmacije i pet farmaceutskih tehničara. Tijekom vremena ljekarna u Kutjevu mijenjala je svoju adresu, a sada je smještena u novoj zgradi izgrađenoj u skladu s pravilima struke.
Više od stoljetne tradicije kutjevačkog ljekarništva.
– Povodom otvaranja nove (trenutne) ljekarne pomogli smo izdavanju knjige “Povijest ljekarništva u Kutjevu – 140 godina tradicije” autora Ivana Vranića. Njome želimo upoznati čitatelje s bogatom ljekarničkom, ali i liječničkom tradicijom Kutjeva. Imamo neprekidnu ljekarničku tradiciju koja je duga 140 godina i to je trebalo obilježiti – kazala je gospođa Željka.
Ljekarna Perak – naglasak na potrebama ljudi i edukaciji zaposlenika.
– Uspjeli smo razinu ljekarničke usluge podići na jedan viši nivo. Prije četiri godine napravili smo modernu ljekarnu po europskim standardima. Trudimo se da naši djelatnici budu što educiraniji i motiviraniji da bismo ljudima mogli ponuditi kvalitetan savjet, a ne samo prodati proizvod. Želimo da slobodno dođu kod nas, da pitaju ono što ih zanima. Dnevno imamo opskrbu nekoliko dobavljača. Sve ono što je u našem opisu djelatnosti i u našem opisu proizvoda koje možemo ponuditi, mi ćemo nabaviti u roku od dan ili dva – ističe vlasnica Željka.
Magistra Željka veseli se budućem farmaceutu u obitelji, sinu Ivanu, koji trenutno pomaže kao student na praksi.
Ivan: U želji da nastavim obiteljski posao, kako s očeve, tako i s majčine strane, upisao sam Farmaceutski fakultet. Od roditelja učim jako puno. O vinarstvu od oca, a o ljekarništvu od majke. Drago mi je da sam ovdje gdje jesam i bilo bi mi žao da nisam išao putem na kojemu se trenutno nalazim. Najveća mi je motivacija nastaviti obiteljski posao. Kao djetetu bila mi je enigma što je to zapravo ljekarništvo. No, kada sam ušao u taj svijet počeo sam tek onda uviđati i shvaćati neke stvari koje do tada nisam.
Željka: Isto tako, moram naglasiti da i ostali članovi obitelji (suprug Ivica i kćer Maja) sudjeluju u radu ljekarni i pomažu kada je to potrebno. Ipak smo mi mala obiteljska tvrtka.
Pandemija koronavirusa iznjedrila je webshop ljekarne koji se pokazao odličnim poslovnim pothvatom.
– Od Božića smo u funkciju stavili webshop, odnosno internet trgovinu pod nazivom “Ljekarne Perak” https://ljekarne-perak.hr/. Situacija s pandemijom koronavirusa i otežan pristup ljekarni potaknuo nas je na izradu istoga. Moramo ići u korak s vremenom i zasigurno je u takvom načinu poslovanja budućnost. Za sada smo zadovoljni, ali potrebno je puno ulaganja u marketing na internetu da bi to funkcioniralo i da bi nas ljudi prepoznali. Nažalost, broj stanovnika u Kutjevu se smanjio te smo bili primorani pružiti uslugu širem krugu ljudi koji tu ne žive. Ono što je zanimljivo jest iskustvo s našim sugrađanima koji preko interneta vide što imamo u ponudi, pa dođu direktno u ljekarnu i kupe što im je potrebno. To nam je i cilj, da pružimo informaciju, da ljudi iz Kutjeva i bliže okolice na taj način koriste webshop. Ono što moram naglasiti jest da se na webshopu ne mogu dobiti lijekovi. Lijek nije roba, to je proizvod za čije izdavanje treba savjet i stručno mišljenje. Internet trgovina potaknula nas je na proširenje asortimana i tako nam se povećava i publika. Proširenje s obzirom na potražnju je nužno i radit ćemo na tome i dalje – ističe gospođa Željka.
Jedna smo od rijetkih ljekarni u Požeško-slavonskoj županiji koja ima webshop. To je nešto novo po čemu se možemo istaknuti – dodao je Ivan.
Ustaljeno, ali pogrešno mišljenje da je funkcija ljekarne samo u izdavanju lijekova.
– Moderna ljekarna je ustvari savjetovalište. Tako bi trebalo biti i u tom smjeru razvoj ljekarništva ide. Međutim, ljekarništvo u Europi je otišlo daleko ispred našega u Hrvatskoj, a mi smo zbog financijskih ograničenja, odnosno loše financijske situacije ovdje gdje jesmo. U većim gradovima je situacija drugačija, dok je u manjim sredinama i dalje uvriježeno mišljenje da je ljekarna isključivo ustanova za izdavanje lijekova. Iako mi možemo pružiti puno više, poput raznih savjetovanja iz područja dermatologije, dermokozmetike, problema s kožom i općenito dječje kozmetike. Krajem prošle godine, u asortiman smo uveli i zdravu hranu, slušamo što ljudi traže i pokušavamo zadovoljiti njihove potrebe i želje. U svemu tome pokušavamo naći omjer između cijene i kvalitete. Mala smo sredina i prihodi su ograničeni pa uvijek nastojimo u nabavi odabrati artikle koji su pristupačniji, a kvalitetom za tu cijenu daju najviše. Asortiman ljekarne kreiramo prema potrebama kupaca. Nastojimo u okviru ljekarničke djelatnosti, koja ima svoja ograničenja, s obzirom na asortiman, naći proizvode koji se mogu plasirati kroz ljekarnu. Radimo i vlastite dermokozmetičke proizvode, no to je trenutno stalo zbog velikog angažmana oko pandemije. Sada treba neke stvari ostaviti sa strane, ipak je zdravlje ljudi najvažnije, tako da smo trenutno fokusirani isključivo na taj dio. Ovim putem, željela bih zahvaliti i svim svojim djelatnicima na trudu i napornom radu koji ulažu da bismo ostvarili zadane ciljeve – kaže magistra Željka.
Vrijeme je pandemije koronavirusa. Koja je Vaša uloga u svemu tome? Kako ste doprinijeli zajednici s obzirom na struku?
Željka: Prošle godine kada je cijela situacija bila poprilično neizvjesna organizirali smo rad na šaltere, pa pacijenti nisu ulazili u ljekarnu. Prostrano dvorište ljekarne omogućilo je da pacijenti mogu poštivati sve epidemiološke mjere koje su bile propisane u tom trenutku. Pacijenti su dobili sve što im je trebalo, a mi smo se potrudili nabaviti i sva zaštitna sredstva. Bili smo redovno opskrbljeni dezinficijensima, rukavicama, maskama. Jedino je jedno vrijeme nedostajalo alkohola, no ipak smo se uspjeli izboriti za pošiljku kako bismo našim sugrađanima, ali i svima drugima osigurali maksimalnu zaštitu.
Ivan: Jedna smo od rijetkih ljekarni koja je imala kontinuitet opskrbe zaštitnim sredstvima. Bila je velika nestašica, čak smo i puno liječničkih ordinacija u Požegi opskrbljivali jer nije bilo zaštitnih sredstava. Ostvarili smo tada suradnju s liječnicima koji nisu nigdje mogli pronaći ono što im je bilo potrebno za rad. Čak smo radili i naš vlastiti dezinficijens po recepturi struke.
Iskustvo s kupcima.
– Mogu reći da su ljudi u ovoj pandemiji postali puno strpljiviji i suradljiviji. Korona nam je ograničila kretanje pa su ljudi shvatili da u kutjevačkoj ljekarni imaju skoro sve što im je potrebno. Naravno, nikada ne možete imati baš sve, ali uvijek određenu indikaciju možemo pokriti nekim drugim proizvodom, a na pacijentu je želi li uzeti to što mu nudimo ili naručiti željeni proizvod. Želim se ovim putem zahvaliti našim dragim sugrađanima koji su prepoznali naš trud i rad te nam sve češće dolaze. Želimo opravdati povjerenje svakoga tko dođe kod nas – ističe magistra Perak.
Prema Vašem mišljenju, iskustvu i s obzirom na potražnju lijekova, koje bolesti prevladavaju u našem kraju?
– To su uglavnom kronične bolesti. Povišeni tlak i masnoće te dijabetes. S obzirom na naš tip prehrane ni ne čudi da se radi o navedenome. No, prihodi naših stanovnika u Slavoniji su sigurno niži nego u većim gradovima pa si ljudi ne mogu puno toga priuštiti, a što nam je potrebno za zdraviji život – kazala je gospođa Željka.
Ljudi su danas osvješteniji o sastojcima u prehrambenim, ali i kozmetičkim proizvodima. Je li to dobro ili loše, mogu li nas informacije na internetu odvesti u krivom smjeru?
– Ljudi su danas glede sastojaka u prehrambenim i kozmetičkim proizvodima poprilično educirani. Na internetu su uglavnom dobre informacije, ali često zna biti i onih krivih. Moj savjet je da bi uz sve to trebali poslušati i savjet stručne osobe. Kod nas se uvijek mogu doći informirati, imamo stručni kadar koji ima široku lepezu znanja i smatram da bi trebali prihvatiti savjet ljekarnika ako imaju neke svoje nedoumice. Reklama je marketing, a znanje je nešto drugo. Bilo bi dobro da prije uvođenja svake nove rutine dođu po stručno mišljenje. Nadam se boljim vremenima kada ćemo se više moći posvetiti takvim stvarima. Prije pandemije smo imali u ljekarni razna savjetovanja vezano za mineralno-vitaminski status, pregled kože i vlasišta te razna druga. No, trenutno s obzirom na situaciju, izbjegavamo aktivnosti gdje bi naši pacijenti dolazili u bliski kontakt s nepoznatom osobom, tako da smo taj vid aktivnosti ostavili po strani, ali veselim se vremenima kada ćemo se opet moći posvetiti tome – priča vlasnica Željka.
Ljekarna Perak veliki naglasak stavlja na dječji asortiman.
– Posebnu pozornost posvećujemo djeci, to je nešto što nas razlikuje od drugih. Naša ljekarna želi biti ljekarna prijatelj djece. Sve trudnice koje nam se jave dobiju poklon čestitku i mali paketić. U njemu se nalaze neke vrlo korisne stvari i informacije za buduće majke. Imamo kompletan asortiman koji je potreban majci za dijete, od platnenih pelena do jednokratnih, od bočica do duda, provjerene kvalitete. Dječju hranu, naravno. Nedavno smo cijelu tu priču zaokružili i vrhunskom dječjom kozmetikom. Radimo i pakete svojih proizvoda, pa je tako nastao i paket za rodilište koji se kod nas može kupiti. Svaka buduća majka u tom paketu ima sve potrebno za boravak u rodilištu. Te pakete smo posebno osmislili i nastao je na temelju znanja i iskustva o tome što je svakoj ženi potrebno u rodilištu – kazala je gospođa Perak.
Kreativna vlasnica svaki slobodan trenutak nastoji kvalitetno iskoristiti, pa su tako nastali zanimljivi poklon paketi za najmlađe, ali i one malo veće.
– Oduvijek sam voljela kreativnost i nastojim biti kreativna u svemu što radim. Razmišljala sam o tome kako ljude motivirati na kupnju određenih proizvoda i došla na ideju drugačije prezentacije istih. Tako u ponudi imamo razne poklon pakete kozmetike koje ovisno o prigodi slažemo u poklon kugle (za Božić), jaja (za Uskrs) ili u pakete u obliku srca (za Valentinovo, a i tijekom cijele godine). Zatim sam složila poklon za bebe u obliku torte od pelena u kombinaciji s dječjom kozmetikom i nekim sitnim potrepštinama za bebe (dudice, bočice i slično). Uvidjela sam da se ljudima svidjela ovakva ponuda, pa sam se odlučila na nešto još drugačije i izazovnije te sam od istih proizvoda složila dječja kolica. Radim pakete i za curice i dečkiće. Uvijek imamo gotovih paketa u ponudi, no također se može naručiti paket s proizvodima po vlastitoj želji. To su moja mala zadovoljstva – zaključuje gospođa Željka za kutjevački.hr.
Kontakt podaci dostupni su na: http://www.kutjevo.hr/ustanove-2/zdravstvene/ljekarna-perak/.
Više priča
Naš sugrađanin Franjo Čamak prvak je Balkana u bacanju diska!
[FOTO] Mladi talent iz Kutjeva: Vinko Svitok oduševljava svojim slikama
[FOTO] Oaza mira: Život i rad Ferde Pavkovića među vinovom lozom